tirsdag 1. september 2009

Velkommen høst

Sommeren er definitivt over for denne gang. Men selv om det alltid er vemodig og det føles som en evighet til neste sommer, så er det litt deilig å hilse høsten velkommen også.

Jeg har hatt sein ferie med dertilhørende skolestartfølelse når jeg begynner på igjen. Fryden over blanke ark og nyspissede blyanter er dessverre erstattet av vondt i magen av at en etter halvannen uke på jobb ennå ikke har rukket å lese gjennom all epost som har kommet i løpet av ferien, men jeg sniker meg til å sniffe litt på Scotch-teipen og dermed litt instant skolestartfølelse likevel.

Det er varm sjokolade i koppen når jeg blogger, og på polet orienterer jeg mot rødvinshyllene. Matlystene går i retning varmende supper og duftende gryteretter, ikke salater eller annen typisk lett og lettvint mat. Bjørka oppi bakken har begynt å få gule blader, og stearinlysforbruket øker merkbart.

Treåringen protesterer ikke lengre på at hun ikke kan sove fordi det er lyst ute. Nå bare protesterer hun.

Store gensere og tykke sokker dukker fram fra skuffer og skap, og det er Kveldsmat er på radioen igjen hver onsdag. Når en har Kari skravlende på øret mens en smårydder litt, merker nytt barnehagetøy, lurer på hvor en satte fra seg vinglasset og tenker at snart er byen full av blader i vakre farger, da er det egentlig ganske ok at det er høst likevel.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails