lørdag 26. september 2009

Vakre Niessing


Min kjærlighet til Niessings ringer startet allerede da de lanserte de første ringene i stål og diamant. Abakus, ringen med de rullende gullkulene i spennet (bildet over), fikk jeg til 30-årsdagen av min kjære far, og den har vært en favoritt siden. Guddatteren elsket å leke med kulene fra hun var få måneder gammel, og hadde jeg ikke ringen på når jeg kom på besøk, så begynte hun å lete etter den på den andre hånda mi. Dessverre en favoritt som forsvant sporløst under siste flytting...

Refuge, ringen som er satt sammen av to ringer med en liten diamant som skjuler seg mellom dem, har stått på ønskelisten siden jeg først så den for mange år siden. Jeg elsker den tilsynelatende helt enkle ringen som har en dobbelhet i seg og en liten hemmelighet som man først oppdager når man faktisk ser ordentlig på den.

Cirrus er en nyere ring fra Niessings kolleksjon, også den i undertegnedes gate. Litt usikker på hvordan den faktisk ser ut på, men uansett en estetisk nytelse - og et vakkert navn.

Niessing lanserte noe ganske nytt da de lanserte sine brede spennringer med små diamanter i spennet for over ti år siden, og de fortsetter å levere nye, lekre ringer og smykker i rent design og med nyskapende materialbruk.

Lekre lekre Niessing.

3 kommentarer:

det lange hvite huset sa...

Nydelig! Nydelig!

Huset på Planen sa...

Niessing kan det. De er såvidt jeg vet de eneste som får til dette med spennringer. De er utrolig lekre. De andre du viste frem var nye for meg, men minst like lekre.

Aase sa...

Så lekre ringer. *stjerner i øynene og lås på sparekonto*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails