tirsdag 8. desember 2009

Mannen i huset

Mannen i huset er av den sorten som liker seg ute på jakt og i sofaen. Ikke helt ulik mange andre menn altså. Men noen hakk mer hårete.


Når han jages ned fra favorittplassen på undertegnedes fang, krøller han seg i sitt hjørne i sofaen, oppå teppet min mor har strikket. Det er god mentalhygiene å ha en slik pelsklump liggende ved siden av seg i sofaen.

Ikke veldig lett å stresse alt for mye når en ser på hvordan han ligger der og krøller seg, strekker seg og maler så høyt at en må skru opp TV'en for å få med seg intrigene hos McDreamy og co.

La hendene stryke den silkemyke pelsen, kjenne den rolige duren fra en malende katt som ruller seg over på rygg for å bli klødd på magen mens han legger poten over ansiktet for å skjerme seg for den pokkers blitzen.

Joda, det er mye fin mentalhygiene med en slik mann i huset.


7 kommentarer:

Åpent^hus sa...

så herlig. jeg har nok vært katt i mitt forrige liv ;) som du sier - ren mentalhygiene å se på dette herlige lille kattedyret og hvordan den nyter øyeblikket. takk for titten!

Emmas utsikt sa...

Jeg digger katter. Har alltid hatt det, til jeg flyttet til Norge, da ble det hund. Men hun virker å tro hun er en katt så...

Veldig søt pus du har.


Emma

Elisabeth sa...

Kanskje katten min og hunden din er i slekt på et eller annet finurlig vis, Emma? Jeg har nemlig en katt med hundefakter :)

Huset på Planen sa...

Herlig innlegg. Jakt og sofa kjenner jeg til... Men med langt mindre hår - haha!

SuperMona sa...

Flotte vennen min, Max :)

a piece of happiness sa...

Nu har jag hittat din katt. Så mysig han med.
Det är så man tar fotot - på en sovande katt! Jag lär mig hela tiden. Ha ha

Liselotte

Bluggi buggi blogg sa...

Så søt den var. Det er noen herlige dyr. Har to selv. Mye selskap og glede :)
Trude :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails