onsdag 9. desember 2009

Jeg er forelsket...

Alle foto: norrgavel.no

...i en stol... Vi snakker alvorlig forelskelse ved første blikk og ekte kjærlighet ved første berøring og prøvesitt.



Lekre former og rene linjer. Nesten skultpurell i seg selv og samtidig utrolig godt å sitte i med den store løse puten i ryggen. Stolen finnes i bøk og ask med flere typer overflatebehandlinger, og putene kan fås i enhver variant av Norrgavels møbelstoffer. Jeg ser for meg min stol med lyst treverk og et nydelig lilla ullstoff de hadde i butikken.


Nydelig håndverk, rene materialer og fine detaljer. Norrgavel er en svanemerket bedrift som er opptatt av både hvor materialene kommer fra, at møblene skal vare i mange år og at de ikke skal påføre miljøet unødige belastninger under produksjonen. Jeg liker tankegangen, og er villig til å betale litt ekstra for møbler laget på denne måten.


Jeg falt ikke bare for stolen, men for konseptet og møblene som helhet. De var lekre, rene og varme på en måte som ikke fikk meg til å tenke interiørblad, men noe en kan ha i et hjem med mitt og ditt, tøyelefanter og smuler i sofaen og avisbunker ved siden av.

Det er lenge siden jeg har vært i en møbelbutikk som har truffet meg så helt og full som denne, noe jeg også fortalte til den hyggelige innehaveren da jeg var der og siklet i dag.

- Jeg vet hva du mener, sa hun. Se på meg, jeg endte opp med en hel butikk jeg!

Jeg klarer neppe å overtale nissen til å legge denne under treet i år, men kanskje hvis jeg er veldig veldig snill neste år?

6 kommentarer:

Mammadamen sa...

Ja, jeg forstår godt hva du mener også:) Så flotte stoler! Og jeg må smile av din beskrivelse av hjemme. Det er akkurat slik jeg har det, og vil ha det! Og avisene ligger derfordi jeg skal lese dem, jeg har bare ikke rukket ennå!

Åpent^hus sa...

Så gøy at du likte tipset mitt!! Hva kan gjøre en blogger gladere enn å gi bort en forelskelse!!?? God jul fra Åpent hus!! ;) Du - hva med prisen? hva kosta godstolen??

Åpent^hus sa...

..

Elisabeth sa...

Prisen varierer ut fra hvilken type tre og puter en vil ha, fra snaut 13.000 til nærmere 20.000. Ikke noe impulskjøp akkurat, men et velegnet spareprosjekt :)

Som mine dager er sa...

Sukk ja, denne var fin. Når jeg ser prisen over her, så er det ikke akkurat den du kjøper 12 av og setter rundt spisebordet. Men altså fiiiiiiin ja!!!

Katteinnlegget under var herlig. God bilder. Også ønsker jeg meg til jul et slikt teppe som du har fått av mamma'n din. Det var bare utrolig lekkert. Akkurat i den fargen!

Marit

tonje sa...

ja der er stolen du snakket om i helga ja! Den er knall fin! Kusina mi har to av den og de er fantastiske!!!
Spar i vei!!
Takk for i helga forresten det var så hyggelig, savner deg allerede. Er litt ensomt og ikke kjenne noen merker jeg!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails