torsdag 8. oktober 2009

Myke drømmer

Nå som det blir mørkere og kaldere ute, er det desto deiligere å kunne krølle seg under en myk, varm, stor dyne på et kjølig soverom. For et års tid siden kjøpte jeg meg en dobbel dundyne, og jeg er på jakt etter et flanell sengesett til den. Da er det selvsagt dumt å ha kjøpt dyne på Ikea, som ikke har norske standardmål, men opererer med dobbeldyner på 220x240.

Etter å ha saumfart hovedstadens og nettets butikker som selger slikt, står jeg igjen med La Redoute som tilby flanellsettet over. Det er imidlertid nesten det eneste jeg finner i flanell i rett mål. Noen som har erfaring med kvaliteten på sengetøyet derfra? Eller vet om flere steder som selger sengetøy i størrelsen 220x240?

Livet er for øvrig for travelt til at jeg rekker å blogge så mye for tida, men det blir snart bedre.

5 kommentarer:

Ragna sa...

Jeg har kjøpt muldvarpfarget satengsengetøy (stripete) fra La Redoute i år og er helt fornøyd med kvaliteten. Det tar jo litt tid å få sendt det fra Frankrike men det er det verdt. Dobbeltdyne høres deilig ut :-)

Elisabeth sa...

Så bra å høre at du er fornøyd med kvaliteten :) Men du sier at de sender fra Frankrike. Betyr det at jeg må regne med moms, toll og den slags faenskap?

Anonym sa...

På nettsiden til http://www.hm.com/no/ får du dynetrekk til 220x240 til bra priser og bra kvalitet..har dessverre ikke funnet noe i flanell :(

Elisabeth sa...

Takk for tips! Jeg har funnet fine sengesett i 220x240 hos Ellos, men ikke i flanell. Jakten fortsetter :)

Ine sa...

Jeg leter også etter sengetøy i flanell med dyne i 240 x 22, men har heller ikke funnet noe... Så jeg vurderer å sy selv! Det kan da ikke være så vanskelig? Da får jeg jo det mønsteret jeg vil også...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails