lørdag 24. oktober 2009

Brente sommerminner

Ute er det grått og trist og sommeren er bortimot så langt unna som den kommer. Da er det fint å tenne stearinlysene, skjenke vin i glasset og gå gjennom sommerbildene.

Der dukket denne skjønnheten opp, og sammen med den minnene om en fantastisk fin sommerferie uti havgapet, med stillhet, kajakk, gode bøker og kaldt, klart vann med slike skapninger som dette i.

Klare, dype farger og lange, brennende tråder som svir lenge etterpå om en ikke klarer å styre unna i tide


og samtidig så skjør, nesten gjennomsiktig og utrolig vakker. Aller vakrest på en trådlengdes avstand.

Sukk, neste sommer er ganske langt unna...

4 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Ja visst er den vakker, men fy fader for å ha den i vannet når man skal bade. Den mer eller mindre angriper, i flokk(!) på hytta til svigers... Grrrr

Men vakre, vakre bilder!

Elisabeth sa...

Vi badet rett utenfor hytta hvor det heldigvis var svært god sikt, så vi sørget for å hoppe uti når kysten var klar. I grensetilfeller er for øvrig kajakk-årer ypperlig å flytte manetene litt unna med.

Martes atelie` sa...

Hei. Kom tilfeldig innom bloggen din da jeg søkte etter ole martin skaug. så at du har den fantastiske englehunden. vil ha, vil ha.....ser at den passer perfekt over vedovnen i stua. Den mangler lissom der!!
Kunne egentlig tenkt meg en småjævel som henger over der som er redd for varmen....kanskje jeg skal spørre om han vil lage en til meg??
Fin blogg du har. Jeg legger deg til på min bloggroll jeg...om det er greit?

Ha en fin søndag! Hilsen Marte

Elisabeth sa...

Jeg har flere av Ole Martin sine figurer - både fisk, engel og englehunden. Englehunden fant jeg liggende med brukne ben på bakrommet på et galleri, klar til å sendes i retur, og det forsterket jo bare må ha-faktoren for min del. Du skal ikke se bort fra at Ole Martin lager en lignende til deg hvis du tar kontakt med han. Det er hvertfall forsøket verdt :)

Og klart det er greit at du legger meg til. Bare hyggelig det!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails