mandag 23. august 2010

Fangst på Bondens marked

Lørdag var det Bondens marked her i byen. Jeg slo det sammen med en kafétur med en venninne, og vi endte opp med nydelige oster fra Eiker gård, bringebær (vanlige røde og gule), sukkererter og nydelig grønnkål. Etterpå tok vi fangsten med oss på kafé.


Grønnkål er ikke en grønnsak jeg har brukt mye, men jeg fikk det for meg at jeg ville ha den i pasta. Jeg finstrimlet den og lot den koke de siste minuttene sammen med spaghettien i godt saltet vann. Mens dette kokte, stekte jeg biter av god, grov lammepølse med chilli fra byens pølsemaker, og dette ble blandet i ferdig kokt spaghetti og grønnkål. Der fikk de selskap av cherrytomater, god olivenolje, parmesan og pepper. En ørliten sitronskvis på hadde nok ikke vært så dumt, men det hadde jeg ikke.

Ja til bønder i byen og ja til kjapp, enkel hverdagsmat.

3 kommentarer:

Siri sa...

Tenk at man skulle få så lyst på middag på en mandags morgen! Deilig ser det ut. Og definitivt inspirerende.

Huset på Planen sa...

Så enkelt! Det ser fantastisk godt ut! Jeg ønsker meg bønder i byen her også, men det er dessverre bare en gang pr. år.

Elisabeth sa...

Dumt at de ikke klarer å arrangere noe sånt i et område med så mye bønder som der du bor, HpP, men det er kanskje nettopp der forklaringen ligger? Mange har så grei tilgang til råvarene selv at en ikke ser behovet? Eller bare ikke bryr seg?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails