torsdag 12. august 2010

Å bli satt pris på

Det er alltid stas å bli satt pris på, og når jeg logger på etter to ukers feriefravær, finner jeg en og samme award fra to av mine favorittbloggere - Tonje i Dagdrømmeren og Lille solflekk. Utfordringen er som følger:

1. Linke til den man blir nominert av
2. Sende awarden videre til 7 inspirerende blogger
3. Dele 7 ting om seg selv

Takk for fine ord begge to. Anerkjennende ord er alltid hyggelig, spesielt fra folk en selv setter pris på. Så til det vanskelige: Kaste seg på eller takke fint og la det være med det? Lille solflekk beskriver kjedebrev-kvalene på en utmerket måte, så jeg skal ikke dvele mer ved det, og jeg tar imot utfordringen - på min måte.




7 ting dere (kanskje) ikke visste om meg. Jeg:
  1. er utdannet innen noe helt annet enn det jeg jobber med idag, og har vekttall hulter til bulter innen fag som mikrobiologi, strålefysikk og det som verre er.

  2. elsker de sene kvelds- og tidlige nattetimene. Når omgivelsene går til ro, senker jeg skuldrene og roen senker seg over meg samtidig som kreativiteten og tiltakslysten kommer til meg.

  3. hater husarbeid. Det er grusomt kjedelig og jeg forholder meg til det på et absolutt må-nivå.

  4. synes at onomatopoetikon er et vakkert ord.

  5. brant skiene i peisen etter en traumatisk skileirskole da jeg var 11. Har ikke eid ski siden.

  6. drømmer om hytte ved havet. Et sted for ro, kajakkpadling, håndpisket aioli, skiftende lys og tykke bøker med eseslører.

  7. elsker å reise, men hater å pakke. Og pakke ut igjen når jeg kommer hjem. Begge deler utsettes i lengste laget.

Jeg er ikke helt komfortabel med å tildele slike priser som dette selv, så jeg velger å dele med dere en blogg jeg har stor glede av, uten å sende noen utfordring videre til noen.

Jakob Arvola kaller bloggen sin Det skulle ha tatt seg ut - et snekkerverksted for tekst og bilder, langsom mat og rare lyder. Jeg lar meg forføre av både alvor, stemninger, verbal akrobatikk og ord til ettertanke. Han har en helt egen evne til å vinkle de litt vanskelige tingene på en var og samtidig sterk måte som kryper under huden på meg, og jeg elsker de rare samtalene hans.

2 kommentarer:

tonje boganes sa...

Takk for fine ord. "Å bli satt pris på av noen du selv setter pris på" er så sant så sant.
Morsomt å lese dine syv punkter om deg selv. Jeg elsker også disse kveldstidene. Kommer meg altfor ofte i seng fordi jeg, som deg, ofte finner at inspirasjonen og kreativiteten vokser i meg på denne tiden. Og nettopp på grunn av dette, liker jeg ikke morgener, hehe. Liker heller ikke husarbeid, men er perfeksjonist til fingerspissen (noe som absolutt ikke er positivt) og bruker derfor altfor mye tid på dette etter mine egne formeninger. De siste årene har jeg faktisk invistert i vaskehjelp for å slippe å gjøre alt dette gørrkjedelige arbeidet selv og likevel ha det ok nok hjemme. Det husarbeidet som er absolutt nedprioritert hos meg er sammenlegging av klær. Nyvaskede klær vokser seg som oftest til høye fjell som jeg erger meg over til stadighet :(
Ellers takk for tips om en ny blogg som jeg garantert kommer til å stikke innom.
Klem Tonje

Emmas utsikt sa...

Så kul att läsa om dig, nå må jeg m en gang slå opp det ordet... jeg liker også nattetimene, men oj så trøtt jeg er da. Og som deg liker jeg å reise, ikke pakke.

Akkurat nå leser jeg Hodejegerne av Nesbø, kul og lettlest. Fengende språk som vanlig. Liker Hole masse, men bra han tar ferie mellom hvert fall.

Skal ta meg tid å sjekke ut den bloggen du nevnte.

:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails