mandag 19. desember 2011

Julekortkveld

I kveld har vi vært på nydelig konsert med Solveig Slettahjell, Tord Gustavsen og Sjur Miljeteig i kultukirken Jakob. Vakkert og utrolig stemingsfullt, og jeg fortsetter julestemningen her hjemme. Solveig synger fortsatt for meg, og jeg har satt meg ned ved et førjulsrotete spisebord for å skrive julekort.

Alt rotet av gavepapir og ren klesvask er skjøvet til halvdelen bak pepperkakehuset. Jeg har tent stearinlys, fått noe godt i glasset og setter meg ned med julekortbunken. Et og et tar jeg dem fram, og med hvert av dem mennesker som betyr noe for meg. Noen ser jeg fremdeles ofte og kan nøye meg med en julehilsen og takke for året som har gått. Andre har jeg ikke sett på mange år, men denne ene gangen i året sitter jeg likevel der og fører en slags samtale med han eller henne. Oppdaterer om året som har gått, hvordan livet er for tiden og dveler litt ved gamle, felles minner.

Julekortene betyr noe for meg, både de jeg sender og de jeg mottar, så i julestria prioriterer jeg heller julekortskriving framfor vask i kjøkkenskap. Som om jeg noen gang ville ha funnet på å vaske i kjøkkenskapene før jul.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails