fredag 6. november 2009

Den lokale tanketanken

En av fordelene ved å bo midt i byen, er at det faktisk finnes et utvalg hyggelige kaféer i nabolaget. Vi har lagt vår elsk på Carinas - et sted med god kaffe, hyggelig betjening og helt ok mat. De har gode vafler, så da er vesla fornøyd.

Det er et perfekt sted å stikke innom for å lese aviser etter å ha levert vesla seint i barnehagen på en fridag. Aller helst sitter jeg i vinduet slik at jeg kan se folk som går forbi. Jeg ser de som har det travelt, lurer litt på hvor de skal, og jeg ser på kjæresteparet som er så forelsket at de ikke klarer å si hadet til hverandre. Hun i skjørt, ullstrømper og fin lue, og han kjekk med hatt og slips. Så fine de er.


Kaféen vår har en utrolig fin og velfylt bokhylle til fri bruk. Her er ymse magasiner, romaner, en og annen novellesamling og en god bunke barnebøker. Unger er nemlig velkomne her, helt på ordentlig.


Det gjenspeiles blant annet i dekoren. I de store vinduene som går helt ned til gulvet, står det seks gyngehester, alle med meiene malt i forskjellige farger. De er ungene velkomne til å dra fram og bruke, og det er ikke uvanlig å se et par to- treåringer kappgynge. Er det rart at dette har blitt vår faste stopp etter helgeturer i svømmehallen?

2 kommentarer:

Martes atelie` sa...

Det må jeg si. En kjempekoslig cafe`
Dårlig med det her ute på landet hvor jeg bor.

Elisabeth sa...

Noen frynsegoder skal vi ha, vi som bor i halvparten så store boliger til doble prisen midt i byen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails