søndag 16. august 2009

Regnværstanker og kuer

- Mamma... skal det regne lenge?
- Det vet jeg ikke. Kanskje bare litt til?
- Skal det regne inne også?
- Nei, vi har tett tak på huset vårt, så da regner det ikke inne
- Men hvorfor er det ikke tett tak ute? Kuene blir jo våte!
- Hmmm... kanskje kuene tåler vann? Kanskje de til og med liker regn?

Vesla tenker hardt et lite øyeblikk...

- Det tror jeg ikke. Kuer liker ikke vann. De liker bare gress. Og sommerfugler!


- ...men, Mamma! Blir sommerfuglene våte også når det regner?


Og sånn går nå regnværsdagene.

2 kommentarer:

det lange hvite huset sa...

Her i huset fylles også dagene med spørsmål og oppfølgingsspørsmål. Jeg undres på når denne spørreperioden går over?

Elisabeth sa...

Jeg fryder meg over disse spørsmålene og funderingene, så på en måte håper jeg at dette aldri går over.

Det viser selvsagt at vi ikke har kommet til den mest intense Hvorfor det-perioden ennå :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails