fredag 9. september 2011

Septembersommer i Oslobyen


Plutselig er sommeren over, og jeg står der om morgenen og lurer på om jeg skal gå for bare legger eller ullstrømpebukse. Ender opp med noe midt imellom, helgarderer med paraply i veska og kommer meg avgårde.

Når jobbdagen er over, har sola inntatt Oslobyen. Folk surrer forvirret rundt i en blanding av shorts og skjerf, og jeg kjenner sola varme en jobbstresset kropp. Skuldrene synker et lite hakk, smilet blir litt bredere, og på torget har min faste blomster-pusher knallpris på solsikker. Dagen blir ikke dårligere av det, og jeg går avgårde med en bukett så stor at den rett og slett er tung.

Femåringen hopper av glede over solsikker idet jeg henter i barnehagen, og vi bestemmer oss for å drøye middagen litt og gå innom på stamcaféen på vei hjem.

Septembersommer i Oslobyen er ganske fint.

2 kommentarer:

Åpent^hus sa...

hihi
godt beskrevet - akkurat sånn det er.
har så lyst å forlenge bruken av de ikke akkurat utslitte sommerklærne. Men morgenkulden skremmer meg inn i strikkajakker og skjerf! :)

men i dag skinner sola og jeg har fri. nå blir det snart lunsj med venninne i det fri! :)
god helg til deg!

Elisabeth sa...

Da synes jeg du skal kombinere sommerkjolene med en langermet trøye under og strømper til. Skikkelig septembersommerkledd :)

God helg til deg! Venninnelunsj ute i det fri høres deilig ut :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails