søndag 21. juni 2009

Kontraster

På mine daglige byvandringer til og fra jobb og barnehage prøver jeg å variere hvilken rute jeg går. Det kan gå en stund mellom hver gang jeg passerer visse hus og går bestemte gater, noe som iblant medfører gledelige overraskelser. Som dette nybygget som plutselig dukket opp bak en presenning.

Hele fasaden er av glass, og den er dekorert med frostede ord, tall og bokstaver. Bygget er en effektfull kontrast til de gamle bygårdene på hver side, og lyser skinner så nydelig i glasset. Et litt monumentalt bygg i all sin enkelhet i en bakgate hvor en slettes ikke hadde ventet det.


Rett på den andre siden av gaten sitter denne karen over en dør og kikker over på nybygget. Tro hva han synes om nyvinningen? Han ser egentlig ganske fornøyd ut, eller hva?

1 kommentar:

Huset på Planen sa...

Fine bilder, som vanlig. Jeg liker så godt å lese innleggene dine, Elisabeth. En liten luftetur i hverdagen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails