tirsdag 15. februar 2011

Minneverdig pizza

Pizza er velsignet enkel mat å lage. Pizzasaus har jeg nesten alltid i fryseren, og ofte er pizza noe jeg lager basert på hvilke rester jeg har liggende i kjøleskapet når jeg ikke har orket å planlegge.

Pizza kan imidlertid også være planlagt med nøye utvalgte ingredienser. For eksempel når en etter en tur hos Gutta på Haugen kommer hjem med god bøffel-mozzarella, italienske pølser med urter, artisjokkhjerter og en bit gorgonzola picante. Sammen med saus fra fryseren, litt løk og generøst med grovkvernet pepper, ble dette en av de virkelig minneverdige pizzaene fra min pizzastein.

Pizzabilder fra mitt kjøkken blir sjelden spesielt gode ettersom pizza stort sett lages på tider av døgnet med dårlige lysforhold. Minneverdige pizzaer fortjener imidlertid å blogges likevel. Denne skal definitivt gjentas og det snart.

1 kommentar:

Åpent^hus sa...

nam! vel verdt et innlegg ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails