mandag 14. februar 2011

Alle hjerters mandag

Da han møtte henne

Her i huset tar vi Valentines såpass alvorlig at vi holder oss hjemme fra jobb og barnehage i anledningen. At fireåringen veksler mellom å løpe rundt som vanlig og å sige sammen på fanget med blanke, sløve øyne, har selvsagt ikke noe med det å gjøre.


Da han møtte ham

For å få tida til å gå utover ettermiddagen, bakte vi horn. Det vil si at jeg bakte horn, mens pasienten fant fram kakemann-formene sine. Og plutselig så ble det litt Valentines i heimen likevel.


Noen elsker noen som elsker noen
Og noen elsker to...



Noen har preferanser i helt andre retninger...

...men Alle hjerters dag er for alle. Som vil. For selv om dette er en dag vi ikke feirer, og fnyser smått foraktfullt over at er noe amerikansk kliss påført oss av handlesstanden, så er det noe litt fint med en dag hvor vi ser litt ekstra rundt oss etter kjærligheten som finnes der.

3 kommentarer:

Siri sa...

Man må ikke hive seg på rosaglitterhjerteblanke-kjøret.
Men litt ekstra kos er det alltid plass til. 15. februar og 11. november også.
God bedring til snuska!

Elisabeth sa...

Rosa glitter-kjøret har nok inntatt heimen for lengst og er hjertelig tilstede de fleste datoer. Akkurat i går ble det imidlertid hjerter av den mer spiselige sorten. Nå sitter en snørrete fireåring og spiser dalahest med smør på og ser på Ugler i mosen :)

Ulla sa...

Vel, jeg er en av de som liker Valentines jeg. Ikke det at jeg setter pris på alt det presset med å kjøpe dyre gaver, men det å ha en dag i kjærlighetens navn, vel det synes jeg nesten vi kunne ha flere av...
Jeg prøver selvsagt å vise min kjærlighet til menneskene rundt meg titt og ofte, men er neppe flink nok. Da er det greit med en dag som "sparker en i ræva" :)

Ja takk til kjærlighet og det å vise den!
*håpløs romantiker*

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails