fredag 22. januar 2010

Nydelig gjenbruk

Gjenbruk er de siste årene blitt interiørtrendy. Shabby chic, trash luxe, third hand og jeg vet ikke hva. Disse trendene blir litt voldsomme for meg, men jeg liker gjenbruk, både i form av arvemøbler og å bruke (deler av) ting på en ny måte.

I den gamle sørlandshytta vi leide i sommer, var det noen fantastiske kjøkkenskuffer laget av gamle margarinkasser. Skrogene snekret etter målene på kassene, fronter satt på, og vips, så hadde en fullt brukbare kjøkkenskuffer.


Her snakker vi virkelig gjenbruk, og jeg er ganske sikker på at de ikke brukte margarinkassene som utgangspunkt for å være trendy. Snarere tok de det de hadde tilgjengelig, og en lot ikke materialer gå til spille.

Det siste de hadde drømt om, sørlendingene som laget margarinskuffene, var vel at skuffene flere tiår etterpå skulle bli fotografert og vist fram på det verdens-vide nettet.

1 kommentar:

Mammadamen sa...

Et befriende eksempel på gjenbruk, er heller ikke så glad i de nevnte stiler, i hvertfall ikke overdreven bruk. Jeg har faktisk et par slike margarinkasser selv. Før brukte jeg dem til hyller, nå har de blitt lekekasser.

God helg:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails