søndag 8. februar 2009

Fint vær å være inne i


Oslo drukner i snø for tida, og mens noen ser sitt snitt til å spenne på seg ski, snowboard og andre unaturligheter, tilbragte jeg gårsdagen innendørs, kun avbrutt av små strekk på brøytede fortau fra sted til sted.

Oppskrift på en perfekt innesnødd lørdag:
  1. Sove lenge
  2. Lage kaffe, hente avis og ta begge deler med i senga. Få selskap av katten som heller ikke vil ut
  3. Hyggelig avtale med god prat på byens beste bakeri. Gå derfra med velduftende olivenbrød og kanelsnurrer under armen
  4. Finne nydelige lyserosa tulipaner og bestemme seg for at 40 slik hadde vært fine på stuebordet
  5. Gå forbi Pascal, stikke nesa mot vinduet og finne ut at dette er ikke dagen å gå forbi. Gå inn i stedet. Spise kake av 70% sjokolade med kandiserte valnøtter og bringebær til. Bestemme seg for at for mye av det gode er deilig, og drikke varm sjokolade til sammen med isvann av høye vinglass
  6. Besøke favorittgalleriet og oppdage at de har fått inn et par store og veldig fine bilder av en kunstner jeg har ønsket meg lenge. Drømme seg bort og mobilisere en uant viljestyrke når galleridamen tilbyr yndlingsbildet på hjemlån.
  7. Går hjem uten bilde, men med favnen full av tulipaner og nybakt brød, magen full av sjokolade og hodet fylt med brudd av god prat og masse fine inntrykk
Det skal ikke bli like lenge til neste lørdag av denne typen. Det lover jeg meg.

4 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Det er så viktig å finne pusterom i en travel hverdag og gjøre akkurat slikt som du skriver her. Påfyll av denne sorten er balsam til sjelen. Og det er deg vel unt!

Tulipanene er helt nydelige!

Ha en fin uke!

Tove sa...

For en deilig lørdag du har hatt! Høres helt PERFEKT ut:)
Jeg selger den gule "trbane" puta i nettbutikken ( nettpynt.no), den grønne er desverre utsolgt..

Håper mandagen din også blir fin:)

Anonym sa...

Da blir det to gule i sofaen min, Tove. Bestilling er sendt :)

Torilpia sa...

Nei nå savner jeg å bo i byen gitt .. :o)

Skikkelig kosedag :o)

Stor klem fra meg!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails