fredag 8. august 2008

Fantastisk sommervær




I sommer har det vært flere kvelder med skikkelig tordenvær, og jeg elsker det. Sist satt jeg ute i bakgården med gode naboer og så himmelen gradivs gå over fra blå til skyet til intenst dyp oransje på den ene enden og helt svart i den andre. Etter hvert kom buldringen og så ble hele himmelen lyst opp. Vi så ikke selve lynene, men hele gårdsrommet (som er stort) ble lyst opp av lynet som speilet seg i 150 vindusruter samtidig.

Etter hvert måtte jeg inn med katten og slippe han inn nederst i klesskapet. Han liker nemlig ikke denne buldringen, men selv ble jeg sittende i stuevinduet med en fantastisk utsikt til fyrverkeriet utenfor. Det kan godt komme et par slike runder til i løpet av sommeren.

1 kommentar:

Som mine dager er sa...

Back on track. Nice.

Det er fascinerende når naturkreftene setter inn på denne måten. Jeg har ambivalente følelser under tordenvær: livredd og skrekkblandet fryd samtidig.

Og tordenvær er det verste som finnes for mobiloperatørene. Det er ingenting som gir mer utfall enn nettopp det, og da jobbes det på spreng. De ønsker IKKE flere tordenvær ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails