mandag 12. mai 2008

Carrie og jeg

carrieentryway

Kveld 2. pinsedag og jeg burde forberedt morgensdagens foredrag. Det vil si at jeg har gått gjennom det og satser på å flyte på rutinen, mens jeg sitter her og ser gamle episoder av Sex & The City. Og der seg jeg den - lampa mi - i leiligheten til Carrie.

Hennes står på bordet til venstre i bildet og min står rett til venstre for TVen. Jeg forelsket meg totalt i den da jeg var på blondinetur i New York for mange år siden (før SATC), og den ble med meg hjem som et ekstra, ulovlig kolli håndbagasje på veien hjem.

Det er slike suvernirer jeg liker å kjøpe med meg når jeg er ute og reiser. Jeg har en hel haug kjøkkenutstyr , servise, glass, bilder og annet fra ymse reiser. I tillegg til mange mange sko. Kjøleskapsmagneter og Det skjeve tårn i Pisa som bordlampe er ikke helt min greie. Men lekre lamper, høyhælte sko og overdimensjonerte serveringsfat, det er det. Og for meg knytter det seg akkurat like mange minner til disse.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails